Nieuwsartikelen
Als expert in het maken van mooie carrières binnen de IT branche beschikken wij over veel kennis. Deze kennis willen we graag met jou delen. In onze nieuwsartikelen worden verschillende onderwerpen aangesneden die zowel voor jou als werkgever, als voor jou als kandidaat interessant zijn.
De kandidaat-reis verbeteren
60% van de kandidaten heeft een slechte ervaring bij het solliciteren naar een nieuwe baan. Daarnaast kiest 72% van deze mensen ervoor om die ervaring met anderen te delen, hetzij in hun directe omgeving of online.. Je wilt dus niet één van de slechte partijen zijn die kandidaten een slechte ervaring hebben bezorgd.
Uitdagingen Werving en Selectie van Millenials
Millenials beginnen zich inmiddels al behoorlijk te manifesteren op de arbeidsmarkt. De mentaliteit en vaardigheden van deze generatie verschillen nogal van die van de babyboomers en zogeheten Generatie X-ers. Werkgevers kunnen met de traditionele werving en selectie-methoden niet de beste jonge kandidaten meer aantrekken. Je moet deze ambitieuze mensen leren kennen voordat je weet hoe je deze millenials kunt bereiken.
De ideale vacaturetekst schrijven
Een goede vacaturetekst opstellen wordt helaas vaak onderschat. Het moet in de meeste gevallen snel gebeuren, want ‘we hebben immers NU iemand nodig’. Wellicht klinkt dit wat zwaar… maar een goede en prikkelende vacaturetekst is van groot belang om een juiste kandidaat te vinden.
7 Factoren om medewerkers te motiveren
Wat drijft medewerkers om elke dag vol energie naar hun werk te gaan? Stel, iemand stelt jou deze vraag; wat zou jij als leidinggevende dan antwoorden? Elk persoon wordt gemotiveerd door andere triggers. De één krijgt energie van een jaarlijkse bonus, terwijl de ander juist zoveel mogelijk impact wil maken.
Vaak is de drijfveer een combinatie van meerdere factoren. Waarbij geld in de meeste gevallen (zoals velen misschien denken) niet de grootste motivator is.
Vacatureplaatsing: Van krant naar Facebook
Met of zonder een handgeschreven CV en/of motivatiebrief bij het bedrijf verderop naar binnen lopen en vragen of zij nog werk hebben… Tegenwoordig niet heel erg efficiënt. Nog niet zo lang geleden was dit echter heel normaal. Vandaag de dag werkt het net iets anders;
Employer Branding
Goede mensen vinden in een krappe arbeidsmarkt is momenteel een behoorlijke uitdaging voor werkgevers. Je zou alles kunnen samenvatten tot één vraag; Waarom zou iemand ervoor kiezen om bij jouw organisatie aan de slag te gaan?
Met de inzet van Employer Branding geef je grotendeels antwoord op die vraag. Kandidaten moeten immers eerst getriggerd worden om überhaupt te solliciteren op een openstaande vacature.
Voordat een potentiële kandidaat solliciteert, gaat diegene de afweging maken; Kan dit bedrijf mij meer bieden dan mijn huidige werkgever?
Meer dan alleen een CV
De juiste kandidaat voor een openstaande vacature vinden; één van de grootste dilemma’s voor veel werkgevers op dit moment. “Goede loyale werknemers zijn schaars” wordt vaak gezegd. Het heeft veel te maken met de huidige maatschappij waarin we ons momenteel begeven. Alles gaat snel; de technologische ontwikkelingen schieten je om de oren. Heb je net een nieuwe smartphone gekocht, dan ligt het nieuwere model alweer in de winkel. We worden constant geprikkeld om nieuwe keuzes te maken door allerlei factoren om ons heen. In de arbeidsmarkt is het niet veel anders. Zo lijkt de tijd waarin werknemers 10 jaar of meer op hun plek blijven zitten voorbij te zijn.